گفتگو با طراح و سازنده آرش BG one

صنعت خودروی کشور این روزها حال خوشی ندارد و رو به نابودی می رود. این در حالی‌ست که در همین کشور هستند افرادی که در پی ساخت خودرو بوده و خودرو نیز ساخته‌اند. در نمایشگاه مشهد شاهد حضور یک دستگاه خودروی لامبورگینی دست‌ساز بودیم، در نمایشگاه تهران نیز یک دستگاه خودرو دست‌ساز رونمایی شد؛ خودرویی که طراحی ایرانی داشت و به صورت اسپیس‌فریم ساخته شد بود. این خودرو از موتور تندر ۹۰ بهره می‌برد که با کمی تغییرات به ۱۲۰ اسب بخار رسیده بود و همچنین انتقال قدرت نیز به عهده گیربکس ۵ سرعته دستی بود. این خودرو بیشتر برای مصارف تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد چراکه راننده و سرنشین کناری، کابین مسقف ندارند و اینکه خودروی مورد نظر مجوز تردد در خیابان و شهر را ندارد. از این‌رو این خودروی سفارشی را تنها می‌توان در ساحل و یا خارج از جاده مورد استفاده قرار داد. آرش BG1 هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده و برای خرید آن باید سفارش گذاشت و چند ماهی صبر کرد.
اینگونه خودروهایی که در ایران و با امکانات کم به مرحله تولید می‌رسند می‌توانند نقشه راهی برای تولید خودروهای با کیفیت و خاص در کشور باشند. اگرچه این خودرو از موتور و گیربکس رنو بهره می‌برد اما نمی‌توان انکار کرد که در بسیاری از خودروهای خاص و تولید محدود در دنیا از همین روش بهره می‌برند.
خودروی آرش می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای جوانانی که در ایران علاقه به تولید خودرو دارند و اتفاقا در این زمینه نیز توانمند هستند. شاید اگر صنعت خودروی کشور نیز به دست چنین مدیرانی اداره می‌شد، اکنون وضعیت خودروی کشور اینگونه نبود که خودروی پراید ۲۰ سال در چرخه تولید باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.