نگاهی به جیلی GC6

سال‌ها از آخرین فعالیت‌های خودروسازان بم می‌گذرد، همان سال‌هایی که فولکس گل را در چرخه تولید داشت و قرار بود فولکس بورا را نیز به آن آضافه کند. اما به ناگهان ورق برگشت و خودروسازان بم نیز با رفتن فولکس دستش خالی ماند. چندی پیش این شرکت از محصول جدید خود با نام جیلی GC6 که با موتور ۱۵۰۰سی سی روانه بازار می‌شد، رونمایی کرد.

 

ظاهر جدید

جیلی در ابتدا با مدل الیت روانه بازار ایران شد، خودرویی که چهره‌ای ساده داشت و البته چندان هم جذاب نبود. اما از رقبا کمی ارزان‌تر بود، موتور ۱٫۵ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری داشت و در بازار هم به دلیل تیراژ کم تولید تعداد زیادی از آن را نمی‌دیدیم. اما حالا کرمان موتور نمونه اکسلنت آن را روانه بازار ایران کرده است. خودرویی که به واقع تفاوت‌های زیادی با مدل الیت به خصوص در نمای جلو دارد و البته جذاب‌تر است. از نظر فنی مدل اکسلنت تفاوت چندانی با نمونه‌های الیت ندارد، ۱۵۰۰سی سی حجم موتور، ۱۰۵ اسب بخار قدرت و یک گیربکس ۴ سرعته ساخت ژاپن که همه این مولفه‌ها در نمونه الیت نیز وجود داشت. اما در نمای جلو این خودرو واقعا به‌روز شده است و در رنگ‌هایی به جز سفید و مشکی جذاب‌تر هم به نظر می‌آید.

 

کابینی زیباتر

درون کابین اما تفاوت‌های بیشتری را می‌بینیم، مانیتور بزرگ‌تر و البته فرم داشبورد که به طور کلی عوض شده و فیس لیفت این خودرو معنای واقعی‌تری پیدا کرده است. صندلی‌ها راحت بوده و فضای پای سرنشنیان نیز مناسب است، اما صندلی‌های عقب برای سه نفر کمی کوچک به نظر می‌رسند. صندوق بار نیز جادار بوده و برای خانواده‌های مناسب است اما کیفیت مواد به کار رفته درون کابین تعریفی ندارد به خصوص برای خودرویی که ۱۲۵ میلیون تومان قیمت دارد. خودرویی که از ۸۰ میلیون تومان به یکباره به ۱۲۵میلیون تومان رسید، اگرچه رقبای این خودرو نیز از نظر کیفی حرفی برای گفتن ندارند و با قیمت‌های بالاتر به فروش می‌رسند.
جیلی شاید در ایران با اقبال زیادی همراه نبوده، اما این نکته را باید در نظر داشت که این برند دو سال پیاپی در بازار چین بیشترین سهم را در فروش داشته و جزو با کیفیت‌های چین به حساب می‌آید. GC6 می‌توانست خودروی موفقی باشد اگر که با مشکلات به وجود آمده از تحریم دست و پنجه نرم نمی‌کرد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که قیمت‌گذاری آن کمی بالا بوده و باید دید که می‌تواند در مقابل رقبا پیروز شود یا خیر؟

 

مشخصات فنی در یک نگاه:

حجم موتور: ۱۴۹۸ سی سی
قدرت: ۱۰۵ اسب خبار
گشتاور: ۱۴۵ نیوتن متر
گیربکس: ۴ سرعته اتوماتیک
وزن: ۱۱۳۲ کیلوگرم

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.